Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2011

Απόσυρση του προϋπολογισμού και σύνταξη ενός νέου με αναπτυξιακή προοπτική ζήτησε στην εισήγησή του επί του προϋπολογισμού της ΠΙΝ ο Δ. Πουλιέζος Περιφερειακός Σύμβουλος της ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ



.Απόσυρση του προϋπολογισμού και σύνταξη ενός νέου με αναπτυξιακή προοπτική ζήτησε στην εισήγησή του επί του προϋπολογισμού της ΠΙΝ ο Δ. Πουλιέζος.
Ολόκληρη η εισήγηση Πουλιέζου έχει ως εξής:

«Ο προϋπολογισμός κάθε οργανισμού αυτοδιοίκησης δεν αποτελεί απλά μία λογιστική κατάσταση μέσα στην οποία προσδιορίζονται οι δαπάνες του, με βάσει τα προβλεπόμενα έσοδα , αλλά αποτελεί το στοιχείο στο οποίο αποτυπώνεται η πολιτική που θα ακολουθηθεί σε όλους τους τομείς για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα . Υπό την έννοια αυτή η συζήτηση επί του προϋπολογισμού του έτους 2012 της περιφερείας μας, είναι από τα σημαντικότερα θέματα που θα απασχολήσουν το περιφερειακό μας συμβούλιο και επιφορτίζει την παράταξη της πλειοψηφίας να το προετοιμάσει με την δέουσα σοβαρότητα τηρώντας και τους κανόνες που προσδιορίζει το άρθρο 268 του Καλλικράτη.
Δυστυχώς o Περιφερειάρχης και οι Αντιπερειφερειάρχες θεώρησαν ότι το θέμα της σύνταξης του προϋπολογισμού του επόμενου έτους είναι αποκλειστικό θέμα της πλειοψηφίας και για αυτό επιμελώς παρέλειψε να πραγματοποιήσει τόσο την προβλεπόμενη από την παράγραφο 6 του άρθρου 268 διαβούλευση , στην οποία θα έπρεπε να συμμετέχει και η μειοψηφία , όσο και την προβλεπόμενη από την παράγραφο 10 του άρθρου 268 υποβολή τριμηνιαίας έκθεσης για την πορεία του προϋπολογισμού του τρέχοντος έτους . Χωρίς διαβούλευση για τον προϋπολογισμό του 2012 και χωρίς συζήτηση για την εξέλιξη του προϋπολογισμού του έτους 2011 δεν μπορεί να εκτιμηθεί η αξιοπιστία των αριθμών και των κονδυλίων που εγγράφονται στον υπό συζήτηση προϋπολογισμό. Πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι οι παραπάνω παραλήψεις αφενός μεν δείχνουν περιφρόνηση και έλλειψη σεβασμού στις παρατάξεις της μειοψηφίας αφετέρου δε αποδεικνύουν, ότι στους 10 μήνες που πέρασαν, η σημερινή διοίκηση της περιφέρειας δεν κατόρθωσε να λύσει βασικά προβλήματα των υπηρεσιών της και κυρίως δεν κατόρθωσε να οργανώσει μια οικονομική υπηρεσία που θα ανταποκρίνεται με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στις ανάγκες ενός νέου θεσμού με πολλές υποχρεώσεις . Η άποψη αυτή ενισχύεται και από το γεγονός ότι στην προηγούμενη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου οι περιφερειακοί σύμβουλοι προσήλθαν χωρίς καν να έχουν ουσιαστική πολιτική και οικονομική εισήγηση επί του προϋπολογισμού, πράγμα που ισχύει και σήμερα μετά την εισήγηση του κυρίου Μηλιώτη. .
Κύριε Πρόεδρε
Ο προϋπολογισμός που μας κατατέθηκε είναι ένας προϋπολογισμός δημιουργικής λογιστικής , ένας προϋπολογισμός μιζέριας ένας προϋπολογισμός που δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της περιφέρειας μας και τις ελπίδες των επτανησίων πολιτών και φυσικά ένας προϋπολογισμός που σε καμία περίπτωση δεν αποτυπώνει την υλοποίηση των προεκλογικών εξαγγελιών του κ. Σπύρου και της παράταξης του.
Μέσα από το συνοπτικό πίνακα των εσόδων και των εξόδων προκύπτει ότι το συνολικό ύψος δαπανών του προϋπολογισμού για το έτος 2012 ανέρχεται στο ποσό των 34.631.568,77 ευρώ με έσοδα 32.622.089,52 ευρώ , γεγονός που φανερώνει ότι ο προϋπολογισμός είναι ελλειμματικός κατά 2.009.479,25 ευρώ και προφανώς ανισοσκέλιστος. Η χρήση του ταμιακού υπολοίπου του έτους 2011 θα μπορούσε πράγματι να τον ισοσκελίσει αλλά από την ίδια την έκθεση του κ. Μηλιώτη προκύπτει , ότι το αναφερόμενο ταμιακό υπόλοιπο είναι αυθαίρετο και δεν αποδεικνύεται η ύπαρξη του, μιας και δεν μας ενημερώνεται σε ποιους τραπεζικούς λογαριασμούς είναι κατατεθειμένο. Επίσης υπάρχει και αμφισβήτηση για το ταμιακό υπόλοιπο της περιφερειακής ενότητας Κεφαλληνίας και Ιθάκης μιας και δεν υπάρχουν απολογιστικά στοιχεία του έτους 2010 που να οδηγούν στο ταμιακό υπόλοιπο του έτους 2011.
Στον τομέα των εσόδων το καταγεγραμμένο ποσό των 32.622.089,52 είναι παντελώς απαράδεκτο και ανεπαρκές για τις ανάγκες της περιφέρειας μας και στηρίζεται στο μεγαλύτερο του μέρος στις κρατικές επιχορηγήσεις που θα καλύψουν λειτουργικές ανάγκες . Το ποσό θα έπρεπε να είναι πολλαπλάσιο αν η διοικούσα παράταξη ακολουθούσε την πολιτική που πολλές φορές της υποδείξαμε , δηλαδή της αγωνιστικής διεκδίκησης απέναντι στο Αθηνοκεντρικό Κράτος που ενώ συγκεντρώνει τεράστια χρηματικά ποσά από την περιφέρεια μας ,αποδίδει ψίχουλα απλά και μόνο για να χρηματοδοτεί τις υπηρεσίες που μας φορτώνει μετατρέποντας την Περιφέρεια μας σε παραμάγαζο των υπουργείων της Αθήνας .

Ο κρατικός προϋπολογισμός του έτους 2012 προβλέπει έσοδα από φόρο εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων 12,8 δις και έσοδα από ΦΠΑ 16,57 δις . Όπως προσδιορίζει η παράγραφος 1 του άρθρου 260 του Καλλικράτη από το φόρο εισοδήματος ποσοστό 2,40 % θα διατεθούν στις περιφέρειες , ενώ από το ΦΠΑ θα διατεθεί ποσοστό 4%. Με άλλα λόγια το συνολικό ποσό που θα διατεθεί το 2012 για όλες τις περιφέρειες της χώρας θα αγγίζει μόλις τα 970 εκατ ευρώ από τα οποία ο οικονομικός αιμοδότης του Ελληνικού Κράτους , η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων θα πάρει το ελάχιστο ποσό των 30,2 εκ ευρώ . Η σχέση αυτή δεν μας ικανοποιεί καθόλου και είμαστε πεπεισμένοι ότι μπορεί να αλλάξει.
Ο Περιφερειάρχης πρέπει να σταματήσει την τακτική των χλιαρών αντιδράσεων και να διεκδικήσει δυναμικά τόσο την ανατροπή αυτής της σχέσης όσο και την αύξηση των εσόδων της περιφέρειας και γενικότερα των περιφερειών , με νέους πόρους που μπορούν να προέλθουν από πηγές όπως α) το 50% των λιμενικών τελών β) το 50% των τελών αεροδρομίων γ) το 60% των φόρων που θα εισπραχθούν από τα τεχνικά παιγνίδια που λειτουργούν στην περιφέρεια μας δ)το 20% του φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας καθώς και το σύνολο των τελών κυκλοφορίας που εισπράττονται στα ιόνια νησιά
Κύριε Περιφερειάρχη ,
Περιφέρεια με έσοδα 32,6 εκατομμύρια ευρώ δεν έχει μέλλον και προοπτική . Αν αποδεχτούμε μοιρολατρικά αυτή την κατάσταση ρίχνουμε νερό στο μύλο εκείνων που κατά βάθος επιθυμούν την κατάργηση της. Η επτανησιακή αναγέννηση δεν πρόκειται ποτέ να αποδεχτεί μια τέτοια προοπτική και θα διαθέσει όλες της τις δυνάμεις , συνεργαζόμενη με όλους , τόσο για την αύξηση της κρατικής ενίσχυσης, όσο και για την μεταβίβαση νέων πόρων που θα επιτρέψουν να ασκηθεί μια πραγματικά αναπτυξιακή και κοινωνική πολιτική στην περιφέρεια μας .Είναι πρωτίστως δική σας ευθύνη να ξεσηκώσετε τους φορείς και το λαό ενάντια σε μια πολιτική , που πλήρως εναρμονισμένη στις επιταγές του μνημονίου , υποβαθμίζει το ρόλο και την αναπτυξιακή σημασία της αυτοδιοίκησης . Θα είσαστε υπόλογοι απέναντι στον επτανησιακό λαό αν συνεχίσετε την τακτική των ήπιων τόνων που μέχρι σήμερα δεν έχει προωθήσει ούτε στο ελάχιστο βασικά θέματα των νησιών μας ,όπως η συνδεσιμότητα της Περιφέρειας και οι υποδομές ανάπτυξης του τουρισμού καθώς και το άδικο μέτρο εφαρμογής διαφορετικών συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου από τα νησιά του Ιονίου. Υποστηρίζει ο κ. Μηλιώτης ότι στόχος του προϋπολογισμού είναι μεταξύ των άλλων η συνδεσιμότητα των νησιών και η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας . Γεννάται το εύλογο ερώτημα σε ποιους κωδικούς του προϋπολογισμού είναι εγγεγραμμένα τα κονδύλια που θα διατεθούν προς αυτή την κατεύθυνση; Προσωπικά δεν είδα κανένα αξιόλογο κονδύλι και πολύ θα ήθελα να μας αναφέρει ο ίδιος έστω και ένα..

Είναι γεγονός ότι βρισκόμαστε μπροστά σε έναν προϋπολογισμό που το 64% των κονδυλίων του προορίζεται να καλύψει μισθοδοσία και άλλα λειτουργικά έξοδα και μόνο το 35,51% διατίθεται για επενδύσεις . δηλαδή έχουμε να κάνουμε με ένα προϋπολογισμό καθαρά διαχειριστικό που δεν παρουσιάζει κανένα όραμα για την τύχη των νησιών μας. Αυτό άραγε οφείλεται στις τρέχουσες αρνητικές συγκυρίες ή οφείλεται σε αδυναμίες της παράταξης που διοικεί; Κατά τη γνώμη μου ισχύει κυρίως το δεύτερο.
Ποιος μπορεί να μου απαντήσει γιατί η Περιφέρεια Αττικής διαθέτει το 51% του προϋπολογισμού της για έργα ανάπτυξης; Ποιος από την πλευρά της πλειοψηφίας μπορεί να μας πει γιατί η Περιφέρεια Αττικής τα καταφέρνει ώστε από τα 241 εκ που διαθέτει για έργα ανάπτυξης τα 227
να προέρχονται από πόρους της ίδιας της περιφέρειας;
Ο κ Σπύρου, μέσα από τον προϋπολογισμό που μας κατέθεσε , παρουσιάζεται ανακόλουθος των προεκλογικών του εξαγγελιών , από τις οποίες ούτε μια δεν υλοποιεί ή δεν ξεκινάει να υλοποιεί μέσα στο 2012.
Καμία μέριμνα για ουσιαστική κοινωνική πολιτική την οποία προεκλογικά είχε εξαγγείλει ως ζήτημα πρώτης προτεραιότητας και ως «ασπίδα προστασίας» για τους πολίτες που υποφέρουν από τις συνέπειες της κρίσης . Καμία μέριμνα για τη νεολαία στην οποία υποσχέθηκε να ξαναδώσει «τη χαμένη της ελπίδα». Καμία μέριμνα για τον πολιτισμό τον οποίο συνέδεσε άμεσα με την τουριστική ανάπτυξη των νησιών μας . Άραγε σε ποια κονδύλια του προϋπολογισμού είναι καταχωρημένοι οι πόροι τους οποίους , σύμφωνα με τις εξαγγελίες του , είχε εξασφαλίσει και θα διέθετε για τη βελτίωση των συγκοινωνιών «μεταξύ Νησιών και Ηπειρωτικής Ελλάδας»; Με ποια κονδύλια αποδεικνύεται η ανάληψη πρωτοβουλιών για «τόνωση του παραγωγικού συστήματος με ενίσχυση του αγροτικού τομέα , της αλιείας και της κτηνοτροφίας»; Που είναι καταχωρημένα ποσά για την εκπόνηση μελέτης χωροταξικής οργάνωσης των νησιών μας; Που είναι τα κονδύλια που θα χρηματοδοτήσουν δράσεις διαπεριφερειακής συνεργασίας;
Κύριοι συνάδελφοι, ερχόμενος στον τομέα των επενδύσεων που χρηματοδοτούνται κυρίως από τους ΚΑΠ και ελάχιστα από τους πόρους
της Περιφέρειας , θεωρώ ότι θα έπρεπε να είχε προηγηθεί συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο για τις προτεραιότητες τα έργα και τις δράσεις που θα απορροφούσαν τα κονδύλια αυτά . Δυστυχώς τίποτε από αυτά δεν έγινε . Στον προϋπολογισμό, στην ενότητα των εξόδων, είναι καταχωρημένα συγκεντρωτικά ποσά για έργα και δράσεις , η κατανομή των οποίων προφανώς θα γίνει στη συνέχεια από τον Περιφερειάρχη τους Αντιπεριφερειάρχες και τους υπηρεσιακούς παράγοντες ,χωρίς τη γνώμη του Περιφερειακού συμβουλίου . Εμείς δεν δεχόμαστε αυτή τη λειτουργία και ζητούμε άμεση συζήτηση για τον τρόπο διάθεσης των κονδυλίων αυτών τα οποία εν συνεχεία θα καταχωρηθούν στον προϋπολογισμό αναλυτικά και σύμφωνα με την απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου .
Έχουν περάσει 10 Μήνες λειτουργίες των αιρετών περιφερειών και δυστυχώς τείνουν να επιβεβαιωθούν οι υποψίες μας ότι η Κυβέρνηση δεν βλέπει την αιρετή περιφέρεια σαν ένα αναπτυξιακό εργαλείο , σαν ένα ανεξάρτητο όργανο δημοκρατικού προγραμματισμού, άξιου να διαχειριστεί τους πόρους και να εκτελέσει έργα και δράσεις που θα δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στα χώρα μας . Οι μέχρι σήμερα ενέργειες της φανερώνουν ότι επιθυμεί την περιφέρεια στην κερκίδα και όχι στο γήπεδο. Επιθυμεί την Περιφέρεια θεληματατζή της κεντρικής κυβέρνησης και αδύναμη να παίξει το σημαντικό ρόλο που της έχουν επιφυλάξει οι κυβερνήσεις πολλών προηγμένων χωρών . Η κατάρτιση ενός προϋπολογισμού στα πλαίσια των κυβερνητικών αποφάσεων και χρηματοδοτήσεων δεν αποτελεί ρεαλιστική οικονομική πολιτική , αποτελεί επικίνδυνη μοιρολατρία και βόμβα στα θεμέλια του θεσμού . Ζητάμε από τον Περιφερειάρχη μας περισσότερο δυναμισμό και υλοποίηση όσων υποσχέθηκε προεκλογικά. Ζητάμε άμεση απόσυρση του παρόντος προϋπολογισμού και σύνταξη ενός νέου που δεν θα καταχωρεί απλά αριθμούς αλλά θα χαράσσει αναπτυξιακή πολιτική για τα νησιά μας, ενός προϋπολογισμού με κοινωνικό πρόσωπο, ενός προϋπολογισμού με μέριμνα για την νεολαία, ενός προϋπολογισμού με κονδύλια για τον αθλητισμό και τον πολιτισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου